söndag 30 maj 2010

Cruisingen

Morgonen började med att Gusten och jag for iväg till Gumsan i Tyringe, vi lastade in mina smycken och tillbehör i snäckans söta Buick och for sedan iväg till Hässleholm!
Vi anlände strax efter halv 8, bilen va full, och vi satt tre man i framsätet och bagaget och baksätet (och en del av framsätet) va full med kartonger och bord!
Vi blev utsatta i utkanten av området, precis vid parkeringen och med tanke på hur vädret utvecklade sig så va det bra plats! Vi slapp dyngan som annars fanns på själva marknadsplatsen! Det visade sig sedan vara en bra plats, för utgången var precis brevid oss, så alla fina bilar körde föbi oss ut!






Jag fick sålt nästintall alla smyckena i Rockabilly kollektionen, endast 2 halsband kvar! Fick även in ett antal beställningar så jag var nöjd med dagen! Michell sålde av mycket av sina kläder, fick sådan köplust när jag stod brevid alla fina kläder, så det blidde även en ny blus till mig (ska sy en kjol till den sedan) och en bowlingskjorta till Gustav! Han blev himla snygg i skjortan!





Nu har jag äntligen bestämt mig för en jacka som jag velade så länge om igår, så jag ska be henne lägga undan den till mig! =)




På kvällen hjälpte vi till att plocka ner stängslet runt hela området, Gustav körde lastare och restrerande plockade ner stängsel och bandade dessa! =)
Vi alla han bli väldigt solbrända under tiden vi plockade ner stängslena! =)

Sedan for vi hem till Tyringe och jag körde för första gången i hela mitt liv (får hoppas att det inte blir sista) jänkebil! Jag (och Andreas) körde och hämtade upp Gustav och sedan for vi vidare till Tyringe för lite mat och klädbyte! =)


Sedan blev det till att köra in till staden igen och cruisandet började! Vi körde en vända inne i staden och sedan körde vi till klubben och lyssnade på ett relativit bra band, fast de var på helt fel ställe, då de spelade nyare rock musik och gänget på klubben (de flesta) va ute efter mer 50 tals musik... Hemma i Linderöd va vi efter 2 inatt och lade oss trött, och med ett stort leende på läpparna! En underbar dag med underbara vänner! Tack gänget! =)

1 kommentar: