tisdag 4 maj 2010

The Dentist och ett litet smycke

Idag har det varit en minst sagt en körig dag!
Först på morgonen blev det att fara iväg till Fjällkinge för att jobba lite på förskolan. Det första jag mötte va en mage och sedna ett glatt ansikte som häslade mig välkommen! =) Underbart!
När man sedan kommer till ett nytt ställe har jag som vana att försöka småprata lite med mina medarbetare och försöka att ta reda lite om barnen och om själva stället! Det skiljer sig fruktansvärt från skola till skola, så det tycker jag är prio ett!

När jag sedan kommit runt till de flesta och hälsat fick jag den vanliga frågan om jag är anställd på poolen eller endast är vikarie, innan jag hann besvara frågan , tittade tanten på mig och fnös till lite och sa att jag va väl timvikarie, det finns ju många sådanna där inne, och ALDRIG får man den man vill ha egentligen!
Vad svara man på det?! Ursäkta att jag kommit, behövde ni hjälp idag eller?!
Ja jisses, finns tyvärr många sådanna som tror de är mycket bättre än alla andra och speciellt om du kommer som outbildad. Man ska sätta på plats lite, men jisses, fattar inte dessa tanter att de inte fixar en direkt underbar stämmning!

Jaja, dagen gick bra, gick väldigt fort, och behöver jag säga att jag höll mig väääldigt långt bort från denna speciella tant! =)
Efter jobbet fick jag för mig att jag skulle ringa och kolla om tandläkaren hade tid med mig snart, har så förskräkligt ont i min ena kindtand (visdomstanden). Tyvärr har jag ofta det i dessa tänder. Har för lite plats i munnen och då de nya tänderna ploppar upp så blir det lite tajt om platsen!
Som väntat hade jag två hål i tänderna (ingen ovanlighet för lilla mig, då jag har fruktansvärt dåliga tänder och ännu sämre saliv) men fick även det chockartade att alla mina visdomständer ska ut... Kul detta! Eller not...

Men men, när jag väl kom hem efter viss försening! =)
Fick jag mitt nya paket från min pysselklubb som jag är med i! Och detta pakets tema innebär mobilsmycken, så nu vet jag vad jag ska fixa med ikväll när grabbarna är iväg på spelning i Kstaden! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar