torsdag 20 maj 2010

Nora roberts

Nu har jag äntligen fått min eftertraktade invite til Voddler! =)
Tack Sebbe för det =)
Och gissa vilka filmer som ja har spårat upp, jo min absoluta favorit författarina Nora Roberts böcker har blivit dramatiserade och dessa filmer finns nu på voddler! Så underbart lycklig!
Nora Roberts skriver med en portion lycka, massa spänning och tårar, både glädjebefriande och sorgsna. Hon lyckas att blanda alla dessa känslor i en enda bok och man riktigt drar sig för att lägga ifrån sig böckerna. Huvudkaraktärerna i hennes böcker är starka, självständiga kvinnor, många är ensamstående och har oftast ett bra jobb, gärna lite annorlunda, som biografi författare, gisslanförhandlare eller pilot! (bara några exempel)
Har ni inte läst någon av hennes böcker, så lovar jag att ni har missat en hel del här i livet! =)

Min topp 5 lista över henens böcker är:
  • Flammande skyar
  • Blå Dahlia
  • På slaget tolv
  • Livsfarlig utsikt
  • Alla Nyckel till...
  • Mördande hetta

Idag har jag varit mycket duktig (tycker jag själv) och rensat i min pärllåda, har slängt de pärlor som jag vet att jag aldrig kommer att använda (mesta dels plastpärlor) och ordant om i måna lådor. Har även hittat en hel del annat som jag inte kan förstå varför jag har sparat på! =)
Har lite drag av hamster i mig, samlar gärna på sånt som är bra att ha! =) Till min sambos förtret =)
Hittade även min målarlåda, så det blir väl till att måla en liten tavla som jag har tänkt att göra länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar