tisdag 15 juni 2010

Hej och iväj

Nu har man varit duktig och skrivet på alla våra flyttkort, fick inte så många denna gången som sist vi flyttade, men jag har sollat bland de som kan behöve vår adress, restrerande kommer att få ett elektroniskt e brev!

Igår satt jag i telefon ungefär hela dagen, jag ringde till diverse försäkringsbolag, kollade priser och villkor. Och det stämmer att man inte ska ta första bästa försäkringsbolag, man kan spara mycket pengar genom några få samtal.
Det billgaste försäkringsbolaget jag fick tag på va Folksam och det dyraste (inte så chockerande) va Trygghansa, skiljde nästan 3000 kr på dessa båda! Mycket förvånad över den prisskillnaden!
Jag kan tycka att det är konstigt att vissa försäkringsbolag tar ut så står avgift, när de olika försäkringspaketen inte skiljer sig så mycket. Olika namn, men innehållen är nästintill de samma!
Fixade även med vatten/avlopp och sophämtningen igår, effektiv, jajamensan! Det va DYRT! Men men, inget vi kan skippa, vatten måste vi ha, och köra till tippen typ 2 gånger i månaden med skräp, är jag inte ett dugg intresserad av! Nope!


Försökte även få tag på Gustavs läkare igår, vi och vårt försäkringsbolag har vissa frågor, men tror ni han hade tid? Nehe, inget svar från han och han har fortfarande inte ringt tillbaka... Ska väl ta minst en vecka denna gången också innan han hör av sig! Jag fattar inte varför läkarna inte kan ringa tillbaka, man ringer ju faktiskt inte bara för ringandets skull, man vill ju fatktiskt någonting!

Det är nog egentligen en av de kvalifikationerna som man behöver som läkare, vara jäkligt upptagen och skriva som en kratta! =)

Älskade Gustav hade nog varit en bra läkare, har aldrig sett på maken en man som är mer upptagen än min. Han jobbar på dagarna, ca 12 timmar om dagen och på sin fritid jobbar han lite till! ;)
Det finns ju något som heter dansbands änka, men det är inte bättre att vara skogsänka! Och med skogen har man ingen chans, jag kan ju inte precis skälla ut han för att han bara är ute och far, eller att han träffar andra. Nej med döda ting har ja ingen chans! =)
Men men, det är väl tur att han är så söt, och att ja älskar han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar