söndag 20 juni 2010

Jag- Muffin, 1-0

Jag skulle klippa klor på katterna som finns i huset idag! Asterix gnällde lite som vanligt tills han inser att jaja, jag kommer ju inte undan! =) Så det blev en lyckad klippning idag för hans del! Öronen ser fina ut och tänder är vi ju påväg till Veterinären för, men det har inte blivit värre iallfall! =) Skönt det iallfall!
Efter Asterix tur var det Muffins tur, det var inte så lyckat! Han vägrar att klippa klorna! Efter en viss dragkamp oss emellan, vippade jag in han i en filt, och saken var gjord! 1-0 till mig! Vi klippte alla klorna, kollade tänder och dubbelkollade öronen på den stakaren! Blir nog en rund med veterinären för denna lilla killen också! Men efter en kur så blir han av med gojset i öronen, och tänderna kommer se bättre ut på denna lilla slagskämpen också! Margareta tyckte att vår kamp lät både rolig, jag med mitt muttrande och Muffin med sitt morrande, så hon kunde inte låta bli att fotografera en liten sväng!
Man ser på bilderna vilken pärs det har varit, svettpärlorna finns i min panna (kan också bero på feber) och greppet jag håller om fatta kan! Han ser inte jätte nöjd ut med sin tillvaro precis! ;)

Öron kollas, och tassar letas efter!



Äntligen en liten tass!


2 kommentarer:

  1. sv; nej, vi har inte underbart väder! Vi frös som tokar när vi var i Tours, det var 15 grader varmt och blåsigt!:p

    Ja, han är väldigt upp och ned i kloklippandet, ibland ligger han som en slö påse i soffan och låter mig klippa som jag vill och ibland är det som här - handduksinvippande som gäller!

    SvaraRadera
  2. Ja varenda gång jag försöker klippa klorna på mannen ovan i fråga, så blir det samma visa! Filten äger i detta fallet =D

    SvaraRadera