torsdag 2 september 2010

Gips, Echeveria, Ljung och kål


Idag har jag varit och handlat lite mys i Tollarp! Nya blommor, krukor och jord! Första lådan blev en blandning av ljung, kål och en söt spindel lik växt som jag inte kommer igår namnet på :-S Andra krukan blev lite krysantemum med lite pinnar och dylikt som dekor, tjusigt kan ni tro! :) Imorgon ska jag handla lite mer och då blir det även någon Hebe och Echeveria som får följa med mig hem! Snart är det även dags och gå en omgång med våra fruktträd, men de får en chans att blomma av och bära frukt! :) I dagarna tog Gustav och jag det snabba beslutet att vi ska göra vid vår köksträdgård nu till hösten så vi till våren har vår egen rabatt för lök, sallad, mm! Ska bli otroligt skönt! Tyvärr blev årets skörd av lök för några veckor sedan (lite tidigt jag vet) så otroligt misslyckad... Tyvärr va hälften av alla lökarna i samma storlek som sättorna va.. Lite ledsen blir man allt, har ju lagt ner en del arbete och tid på dem, men bättre lycka nästa år! I eftermiddags satte jag och Gustav med våra gemensamma krafter upp första gipsskivan i nya rummet! Det blir så snyggt och nu är det bara hälften kvar, vi jobbar på bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar