lördag 11 september 2010

Val den 19 september

Nu i denna otroliga valröra, med smutkastning hit och dit, känner jag att jag orkar inte riktigt bry mig! Tycker att vuxna människor borde bete sig annorlunda mot varandra och vis på ett gott föredömme, men icke! Mona Sahlin haglar mot Fredrik Reinfeldt och vise verse! Skärp er och väx upp är min åsikt!

Lägg hellre tiden på att få fram era synpunkter och era åsikter, för jag skiter fullkomligt i om Mona är "rädd", eller Reinfeldt bara leker med orden! Är det inte så politiken funkar, men blir rädd och man leker med orden?

Förra valet var första gången som jag hade rösträtt, och gud vad jag såg fram emot det, jag tyckte att det var spännande och jag tyckte att mina åsikter var viktiga och därför skulle jag också rösta på det partiet som passade mig bäst! Som inbiten socialdemokrat fick naturlitgvis dessa också min röst! Men i år vet jag inte vem som kommer att få min röst, jag är så trött på valet redan nu, och vi har inte ens röstat ännu!

Jag tycker inte om Mona Sahlin, en gång alkolist alltid alkolist, Fredrik Reinfeldt tycker jag är en stor player, och av princip skäl lägger jag ej min röst på han eller någon av de andra partierna i alliansen. Sverige demokraterna har tittats på och granskats, och där säger jag verkligen NEJ! Ett parti som om man går in på deras hemsida, endast lyfter fram en stor fråga, invandringspolitik!

Muslimer är inte den enda grupp SD vill förbjuda. De är emot all invandring och speciellt starka motståndare är de till att svenskar och invandrare beblandas. Idag har 11 procent av Sveriges barn och ungdomar en utrikes och en inrikes född förälder. Detta upplever Sverigedemokraterna som ett hot mot sin vision om en homogen befolkning. Därför vill de kraftigt begränsa anhöriginvandringen och införa en kvot på 5000 invandrare per år som ska rymma både flykting- och anhöriginvandring. Det räcker inte långt när det idag är över 6000 per år som kommer till Sverige för att bilda familj med infödda svenskar. De som trots allt lyckas få hit sin make, maka eller barn ska betala en straffavgift på över 40000 kr. Dessutom anses en sådan svensk inte längre pålitlig utan måste skriva på en speciell deklaration att man ska följa lagen och delta i samhällslivet

Detta står att läsa på sida http://viisverige.blogspot.com/

Läs vidare på dessa artiklarna och förundra vad som egentligen händer (eller vill ska hända) Jag blir lite mörkrädd, man trodde att världen har lärt sig något om förintelsen, men tyvärr, vi är lika jävla trångsynta!

http://www.newsmill.se/artikel/2009/10/18/sverigedemokraterna-forsvarar-inte-de-manskliga-rattigheterna

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/08/sd-vill-hindra-svenskar-att-bilda-familj-med-utlanningar

Vill vi leva i ett land där dessa har stor makt, nej tack! Då blir jag hellre invandrare och bosätter mig i ett annat land!

1 kommentar:

  1. du ska göra som jag, om en SD frågar mig om vad jag tycker om invandrarpolitiken så har jag det bästa svaret ever. "jag älskar invandrare och alla med utländskt ursprung, de skulle alla gärna få bo hos mig bara de slipper så inkompetenta idioter som er SD så är jag den lyckligaste i världen". Jag hatar allt som har med SD och göra och smått börjat tycka illa om folk som berättar att de ska rösta på dem. fråga pärs jobbarkompis^^ hihi

    SvaraRadera