fredag 8 oktober 2010

Ostbullar och Cupcakes




Till frukostmötet på jobbet där endast jag och Pärlan dök upp, på grund av att mötet tydligen va inställt =S Bakades det bullar och kakor i Linderöd igår!
Pärlan dök upp vid 12 och hjälpte mig att smaka av läckerheterna! =P Jäkla sömtuta!

Ostbullarna med bacon blev alldeles underbara och de luktade så otroligt gott, så de blev en direkt hit, de får absolut göras igen! De bästa med de är att du kan variera de till oändligheten! Precis som jag vill ha dem!
Till nästa gång kommer jag att baka in lite rosmarin, eller någon annan god kryddblanding och toppa med ost och tomat! Ska bli spännande att smaka!

Cupcakesen gjordes av Leilas grundrecept och det hittar ni här!
Receptet är också väldigt lätt att följa och det är detta som jag använder som grund till nästintill alla mina muffins och cupcakes nu den sista tiden!
Som fyllning i mina läääckerheter har jag smält choklad, blandat ut de med grädde och ploppat i de! Frostingen på dessa cupcakes a la´Johanna (Leila) är creme chease frosting som också finns att hämta hos Leila, direkt fil dit hittar ni här!
De dummaste va att mitt i mitt dekorerande sprack min spritspåse! Så det fick frams (??) med en helt vanlig plastpåse och försöka rätta till misstaget! Så de sista fick inga fina mönster, men det blev bra ändå!
Ska skriva upp på handelslista, ny spritspåse och nya tyllar! =)

Då jag ännu inte lyckats att smaka en, hoppas jag att det blitt goa, men tror att de var lyckade då jag fick ett sms av gubben "att dessa kakor hade jag kunnat döda för"!

Så nu är planeringarna för mitt födelsedagskalas i full gång, då mitt lilla hjärta och familjen tyvärr har lovat bort sig på min födelsedag (!!). Men det löses lätt på grund av en kidnappning som tydligen kommer att inträffa med Pärlan min... Hmm ska bli trevligt att se vad den innebär! Men jag slipper ju iallfall att sitta hemma SJÄLV på min födelsedag! =)
Min enda gissning är att den lär väl innehålla tequeila! =) Mumsigt!!

3 kommentarer:

  1. men du kanske har glömt att du har fler familje medlemmar än gullevis familj, vi hade tänkt komma, men visst vill du inte ha dit oss så skit samma då. då får du ingen present i heller då om du inte vill att vi andra ska komma som kanske kan komma:/ trisst trisst.

    SvaraRadera
  2. mm, ser mumsigt ut, hade inte haft något emot ett par ostbullar (utan bacon)! Vilket datum är det du fyller år? Tänkte att jag kanske tar med presenten din när jag åker hem för att fira mamma!:)

    SvaraRadera
  3. Anna, jag fyller år den 26 november! Men det går väl bra med den då =)

    Josse, kalas kommer att hållas eventuellt på lördagen, för ja jobbar till klockan 7 den dagen!

    SvaraRadera