tisdag 2 november 2010

Nya cupcakes


Ikväll har det varit bakkväll i Linderöd! I helgen fick jag min födelsedagspresent av lilla vackra Anna, spritskoppling och två tyllar! Då jag har haft mycket att göra nu i veckan så här jag inte haft chansen att baka något! Men idag har det funnits lite tid över! Dessa cupcakesen är gjorda från ett annat recept, vilket jag inte tyckte va något bra, då kakorna gick upp och sedan sjönk, för att till sist flyta ut över kanterna! :( Plus att jag i brist på mjukost bestämde mig för att pröva en påse med tårtlager som jag fått en gång för längesedan! Kombinationen blev inte jätte lyckad, men visst de är okej att äta! Så nu får jag nog rycka in på en till, nja mumma vill jag inte riktigt säga, men det får duga!

4 kommentarer:

  1. fina:) använde du tyllen du fick av oss? Kanske behövs det mer florsocker i frostingen för att få den fastare, då får man bättre mönster i frostingen:)

    SvaraRadera
  2. Ja jag använde de tyllarna! Men det va ingen florfrosting, de va en sånn där tårtfyllning som man blandade med mjölk, som ja fått för ett tag sedan, men den va värdelös, fick samma konsistens som gele och smakade botten! Ingen hit alls! =(

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Såg idag att du kommenterat för ett bra tag sedan i min blogg... Ja ja bättre sent än aldrig! Du undra vart jag hade hittat stämpeln i 50-tals stuk. Det är Bombshells stämplar och de har jag köpt av scrapnet.se :)

    SvaraRadera
  4. Tack Emelie! Har letat ett tag efter riktigt bra 50 tals stämplar, men jag tycker att de är för mesiga! =) Men jag ska kolla där! =)

    SvaraRadera