måndag 30 augusti 2010

En sån ärta

En runda uppom Svärföräldrarna började jag min morgon med! Väl där plockade jag sockerärter och bytte tillbaka till vår lilla pärla (bilen alltså)! Ärterna växte hej vilt, e och med att jag har varit dålig på att binda upp de. Men jag skyller på att vi flyttat och har inte haft tid liksom! ;)
Men iallfall, en bra burk fylldes med mina godingar och jisses vilken storlek de va på många av dem! =) Det enda negativa med att jag har låtit de växa så mycket är att de stora ärterna är rätt beska, men det får gå för denna gången!


Väl hemma igen gick jag en runda i trädgården och plockade in lite skatter som jag sedan ska göra vid! Jag plockade även in lite mynta och körvel som jag ska torka och sedan använda i saft och andra godheter!
Våra fina plommon är bra i år, men tyvärr har många redan ramlat till marken, men jag lyckades rädda fyra stycken som jag ska mumsa på sedan, tog även in några äpplen som ska skivas och läggas i frysen, i väntan på vinterna då vi ska baka härliga pajer!


Jag personligen tycker att den bästa äppelpajen görs på "gamla" frysta äpplen! Äpplena blir mjukare och mycket sötare när de får ligga i frysen! Perfekta för en vinterdag framför brasan!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar