lördag 28 augusti 2010

Pimp my bath

Vilken jäkla morgon... Eller middag rättare sagt! För morgonen var underbar! Gustav vaknade lite efter åtta, och gick ut och fortsatte på sitt bygge och jag gick upp för att börja på lördagsfruktosten! Det blev stekt ägg, nybakade bullar (hämtade) och stekt bacon! Mycket gott! Lite kaffe och chokladmjölk gjorde bara susen! =)

Väl efter våra frukost körde vi en runda ner till vår all handel i Linderöd och köpte hem mer saker till bygget, sedan började mardrömmen...
I förrgår natt när jag körde hem från jobbet så tankade jag på Ekerödsrasten, va lite osäker på bränslevalet för det är inte min egen bil! Men jag kollade runt i bilen och hittade till slut dekalen, Diesel. Så visst det problemet löst! Vände bilen och tankade vad jag trodde va diesel. På väg hem gick körningen lungt tills jag precis skulle svänga av i Linderöd, bilen dog!
Tände på igen och allt va som vanligt, och jag kom hem!

När jag sedan skulle ha bilen igår, så vägrade den att starta! Förbannad va jag och stegade iväg mot bussen och precis innan jag nått backkrönet så körde bussen! Ännu lite mer förbannad såg jag att Annas prins va hemma och det slutade med att han skjutsade mig till Hörby!

Men iallfall, idag skulle vi kolla igenom bilen för att se vad det var den va så retlig för! Och började pumpa fram diesel och ut kommer Bensin... Vi körde iväg till Ekerödsrasten för att kolla upp pumpen så den fungerade och spottade ut rätt bränsle, väl framme upptäcker vi att det finns två pumpar, den ena står bensin 95 oktan och den andra står ACP Diesel. På något sätt har jag betalt för Diesel men har tagit fel pump och dratt i bensin istället... Fan också...
Så middagen gick åt till att tömma tanken, lufta alla ventiler och hälla på rätt bränsle, diesel! Väl detta tog en himla tid men till slut så hostade kärran äntligen igång, och startade! Som tur va hade inte allt förra dieseln tagit slut så det var någon blandning av de båda som fanns i tanken, vilket har resulterat i att motorn höll och alla ventiler är ok! Hujeda mig vilken dag!

Nu på eftermidaggen har jag gått och blivit lite halvtrött på vårt badrum (redan), så nu ska jag sätta igång och handla hem söta stickers som jag kommer att dekorera mitt kakel med (eller vårt)!
Jag har börjat så smått, men upptäckte att mitt lager inte räcker så nu är jag på jakt efter fler stickers! En himla smart sak och väldigt lätt att göra, när jag väl tröttnar på det så är det bara att plocka ner och byta ut mot nya!



Dessa nya stickers har jag att välja mellan, men jag har lite beslutsångets! Men ni kan väl säga vad ni tycker hade passat i ett badrum med ljust klinkers och vitt upptill! =)


Men såhär ser det ut just nu iallfall! Ser lite fattigt ut, men det blev bra ändå! Och gissa vilket som är mitt favotidjur! ;)



På kaklet och runt golvbrunnen i karet
Ikväll blir det en tur till Dagstorp för att lyssna på lite Rockabilly och slå våra klackar i taket! Ska bli himla kul! Får hoppas att dagen inte fortsätter i samma stil som ovan! Tjingeling!













2 kommentarer:

  1. skog och fåglar har du ju ute, kärleken inne så fjärilar i magen låter bra

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju en fin tanke! =)

    SvaraRadera