måndag 9 augusti 2010

Kattens byte

Äntligen den långa helgen slut på Assars, en tuff helg då jag har haft nyinskolning, och varit själv då chefens man har fått åka akut till sjukhuset!
Tack snälla P för du kom och hjälpte mig igår, höll på att smälla av på allt folket som kom! Förstår inte varför alla ska komma och äta samtidigt när jag är själv där nere... =)
Men men, det gick bra och det var inte så många som han gå på grund av att kön blev för lång, så jag är nöjd ändå!

Idag så har jag och Asterix slappat järnet, vi tog en liten sovmorgon (tills Gustav tyckte att han va ensam på jobbet, och beslöt sig för att nu ska jag gå upp!!) och sedan har vi varit ute i trädgården! Jag har plockat upp lite grenar från en vildapel som vi (Gustav alltså) högg ner igår! Sedan blev vi lite hungriga så jag gick in och tog lite glass och kaffe med mig ut och satt och fikade på verandan i hopp om att solen kanske, kanske kunde få för sig att lysa lite... Men nej, det gjorde den inte!

Mitt i min lilla fikastund såg jag att Asterix tog sats, och fångade något som han sedan lekte med... Hela jag darrade, för inte tänkte jag låta han äta något, så han får mask i magen, eller kräker upp det inomhus, men jag äcklades av tanken på att plocka bort det där äckliga från han också. Jag tog en ny sked glass och en stor klunk kaffe och bestämde mig. Med lite osäkra steg gick jag fram till han och upptäckte att det han hade fångat och tuggade på var den nedersta biten på en glassstrut... Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det är ingen katt vi har, det är något annat, som har fångat hans lilla kropp!! Jag säger bara duktig kisse som fångar glass! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar