onsdag 25 augusti 2010

Ma´redhead girl

Eftermiddagen är stormig här i Linderöd! Och vi kämpar för att hålla värmen, funderar faktiskt på att sätta en brasa men vill nog ändå vänta lite! =) Det kan ju faktiskt bli sommar lite till!
Asterix kämpar mest för att hålla värmen och har barikerat sig under en filt ovanpå massa kuddar! =) Han är för söt!



I middags va vi två vänner ute en stund och jag rensade bort lite ogräs precis vid vårt trappa! Upptäckte att det faktiskt under all jord fanns ett riktig stentäcke, med visst bortfall av stenar! Så nu är nästa projket att rensa färdigt och att sedan sopa fram stenen och fylla i där luckor finns! Däremot har jag inte bestämt mig ifall det gröna runt trappan ska få vara kvar eller det också ska bort, ska vänta och se vad Nilsson säger när han kommer hem!


Igår sydde jag färdigt en av de två gardinerna som ska hänge i vår källare! På grund av lite väl mycket överflöd av tyg från köksgardinerna valdes just denna färg och stil också nere i källaren! (Överflödet av tyg blev till när jag mäter som en kratta och den långa gardinen passade i det lilla fönstret) Gardinerna blev lite orginella med rynk upptill och ett litet band nertill som lyfter själva gardinen! Ideen fick jag ev en gammal bok om gardiner som vi har hemma! Original ideen skulle då passa på en rullgardin, men jag tyckte det blev bra här också! Söt blev den med lite tyll runt själva tappen! Mitt på ska jag även sy dit en stor vit knapp!









Nu när jag ändå va i fotograf taget passade jag på att foto min söta skönhet! Blomman tog jag som stickling för ca 3 år sedan av en kär liten gumma! Den växer hela tiden och nya skott kommer med jämna mellanrum! Däremot vet jag inte vad blomman heter (inte gumman heller) så lite namnförslag välkomnas gärna! =) Blomman ä ca 30 cm hög med massa skott, ljusgröna blad med lite ludd och dessa underbara röda stora klockor!





Ma´ redhead girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar