tisdag 17 augusti 2010

Size down

I helgen va de riktigt partyhumör som va inställt hos oss här i Linderöd! Vi skulle på den gamla kära dansbandsgalan som varje år tar plats här i Linderöd!
Jag är en sådanna människa som går och funderar på va jag ska ha på mig, och jag hade nästintill redan bestämt mig, tills jag prövade klänningen jag skulle ha på mig...
En väldigt vacker klänning, som sist jag prövade den, inte hade större svårigheter att ta på mig, men den satt tajt! Denna gången kunde jag dra den från tårna och upp utan att knäppa upp den! =) Lycklig, men lite små förbannad, fick jag ju fortsätta att pröva kläder, för det gick inte att ha denna klänning! Och ve och fasa, hälften av klänningar är alldeles för stora, så det fick bli något som jag inte alls hade tänkt att bära, men det var fint ändå! =)

Idag har jag vågat mig på att pröva ett par nya byxor, som jag fick av en gammal vän för något år sedan (eller kanske t o m bara ett halvår sedan)! Hon kunde inte ha byxorna för de var för stora och jag kunde inte heller ha de för de var för små. När jag började med min kampanj, viktnedgång, för ca 8 månader sedan, så va jag uppe på en svensk storlek nummer 48! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu när jag kollar tillbaka och jämför diverse olika foton från denna tiden! Herrejeusu, jag var enorm!

Men iallfall idag kände jag att jag hade modet att våga pröva byxorna utan att bryta ihop alltför mycket ifall de skulle vara för små, så sagt och gjort, eller tänkt och gjort som i detta fallet ;)
Och gissa de passar! Men vilken skillnad i stil på dessa byxorna jämfört med de gamla, de gamla byxorna som jag ägde va höga i midjan, dessa nya byxorna är låga, slutar vid naveln! Så jisses vilken skillnad! Men jag får vänja mig! =)

Men iallfall ni kanske vill veta vilken storlek de va på dessa nya... Jo det var storlek 44!
Absolut alldeles överlycklig, finner ni mig nu alltså!
Jag har försökt att foto så ni kan se skillnaden i dessa byxorna, och jag har även lånat Lindex storleksguide, så man bättre kan få ett hum om hur mycket det här gäller!

Enkelstorlekar 34 36 38 40 42 44 46 48 50
Bröstvidd, cm 80 84 88 92 96 100 104 110 116
Midjemått, cm 64 68 72 76 80 84 88 94 100
Stussvidd, cm 88 92 96 100 104 108 112 117 122

Som ni ser här ovan snackar vi alltså om 10 cm i bröstvidd, 10 centimeter i midjan och 8 centimeter i stussen! Jag är helt mållös!



Skillnad på byxbenen

Kant i kant ena sidan

Lagda mitt i mitten

5 kommentarer:

  1. Pernilla på Lillgården17 augusti 2010 kl. 09:49

    Härligt Johanna..........var stolt och njut, jag vet hur det känns. Kram kram från Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är... jag har oxå kämpat nu ett tag men hoppa på LCHF nu för 1½vecka sedan och har redan gått ner... måtten är nu 2½cm mindre på rumpan sedan start= ÖVERLYCKLIG!!! (trodde faktiskt inte mina ögon i morse, när jag tog mått på mig)KRAM

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är. Det är den bästa belöningen när man får se såna resultat på det man kämpar för.
    You go girl!!!!

    SvaraRadera
  4. Vi har pratat om det sen i våras och jag inte direkt ringt runt och berättat det för folk. Vi har pratat om det öppet i cirka tre vekcor också Så du behöver inte känna dig utesluten på något vis!:)

    SvaraRadera
  5. Oj Anna det var tidig planering! =)Nej inte direkt utesluten, det vill jag inte påstå, men lite illa att läsa på bloggen.... =)

    Jo det känns så härligt att se att resultaten kommer, man väntar länge på det! =)

    SvaraRadera