söndag 23 maj 2010

Grill, granar och bestar

Helgen har varit lång men mycket trevlig!
Vi började med att köra upp till Vittsjö i fredags, hälsade på mor och far och tittade på den nya besten, Madam! Madam är en glad mycket sprallig New foundland som är JÄTTE stor! =)
Vi började kvällen med en skön promenad i skogen med syster Jennifer och de två vildarna, Madam och Lufsen! Under promenadens gång hade jag Madam antingen två steg bakom mig eller två steg framför mig, lite jobbigt att gå i skogen med denna dam!
När vi hade kommit halvvägs in i vår runda, kom jag på att man kan ju faktiskt vika av från original vägen och gå restrerande bit genom skogen hem. När jag var mndre fanns det en upptrampad väg just genom denna skog som vi hade tänkt gena över!
Första biten gick jätte bra, men när vi kom till vägskälet som jag visste fanns, då va den överväxt, istället för en underbar liten glänta fanns nu en stor granplantering!
Så istället för en lugn sista bit fick vi trycka oss fram genom en vägg av gran (verkligen i stort behov av en motorsåg) och blev på kuppen alldeles dygnsura!
Kul hade vi iallfall och Jennifer konstaterade att det var sista gången hon följde efter mig! =)

Något har nog hänt med min älskade skog uppe i Vittsjö! =)

På lördagsmorgon, vaknade vi till en liten sång av de två vildarna, och min sambo och far satte igång med att laga Gustavs nyinköpta kåpa till bilen, de var duktiga för resultatet blev strålande! Min mor, Jasmin och lilla mormor åkte in till Hässleholm för att titta på hundutställningen som Madams förra Matte va med på!
Under tiden som de åkte iväg satt jag med mormors lilla dator, som helt plötsligt (för 20 gången) hade gett upp... Jag är så trött på denna dator, det är alltid något bekymmer som aldrig går att lösa! Efter ett antal timmar med svärande och hårryckande gav jag åter upp och funderade starkt på att slänga ut den lilla helvetes maskinen! =)

På eftermiddagen åkte vi till lilla kussen och firade hans födelsedag med grillat och mormors hembakade tårta!
När vi "ungar" samlas har vi som tradition att leka dunkgömme och andra lekar, och så blidde det även denna gången! Under våra pauser lyckades en och annan öl slinka ner, så den sista leken blev minst sagt helt uttömande för kroppen, då ölen intagigts i allför hög hastighet i fullt strålande solsken! =) Men men, lite vatten (ca 1 liter) hjälpte och sedan va vi i full gång igen! =)

Kvällen bars iväg till Tyringe då vi åter igen grillade hos favoriten och som avslut på en mycket lång dag firade vi med påmpa och ståt på Tyringedagarna, där det blev mycket dans, sång och mycket skratt! Lyckades till och med gunga en liten stund med mitt alltför blyga hjärta! (iallfall i dessa sammanhang) =)

Idag har jag, Gus och Måns planterat nere vid garaget, så snart har vi vår fina avenboks häck alldels fix och färdig! Så nu ska väl snart grannarna till garget ha total insynsskydd till vår lilla soptipp =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar